Ιδιαίτερα μαθήματα ή φροντιστήριο

Τα ιδιαίτερα μαθήματα αποτελούν στην εποχή μας έναν από τους πλέον διαδεδομένους τρόπους εκμάθησης ενός αντικειμένου. Με τις ξένες γλώσσες και τα μαθήματα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να κρατούν τα ηνία, τα ιδιαίτερα μαθήματα γνωρίζουν ικανοποιητική άνθιση - αν και σε δύσκολους καιρούς - καθώς αποτελούν επιλογή όλο και περισσότερων ενδιαφερόμενων. Στην αντίπερα όχθη... τα φροντιστήρια, μια πιο παραδοσιακή και ευρέως διαδεδομένη επιλογή, εξίσου αποτελεσματική. Η συχνή αντιπαράθεση,ωστόσο, ανάμεσα στις δύο πλευρές συνήθως μπερδεύει και οδηγεί σε αποφάσεις βασισμένες σε λάθος κριτήρια. Σε ένα όμως τόσο σοβαρό θέμα η απόφαση θα έπρεπε να παίρνεται λογικά και αμερόληπτα, έχοντας ως βάση μόνο την απόκτηση πραγματικής γνώσης, η οποία παρέχεται και με τους δύο παραπάνω τρόπους και εξαρτάται από το ποια μέθοδος ταιριάζει στον καθένα.

Για ποιους λόγους, λοιπόν, να επιλέξει κάποιος τα ιδιαίτερα μαθήματα και για ποιους τα ομαδικά μαθήματα που παρέχουν τα φροντιστήρια; Η απόφαση πρέπει να λαμβάνεται σε κάθε περίπτωση ξεχωριστά και κατόπιν εξέτασης πολλών παραγόντων. Εμείς θα προσπαθήσουμε να αναλύσουμε τους σημαντικότερους από αυτούς με στόχο τη σωστή επιλογή σε ένα τόσο σημαντικό ζήτημα, την απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων. 

Ξεκινώντας λοιπόν θα λέγαμε πως ένας από τους κυριότερους λόγους είναι το κόστος. Αν και πολυδάπανα και τα δύο - ένα θέμα που θα μας απασχολήσει σε ένα επόμενο άρθρο-, με μία πρώτη ματιά η πλάστιγγα φαίνεται να γέρνει συνήθως υπέρ των φροντιστηρίων. Ωστόσο, αν εξετάσουμε τα πράγματα λίγο πιο προσεκτικά, θα διαπιστώσουμε ότι σε αρκετές περιπτώσεις τα φαινόμενα απατούν - όχι σε όλες βέβαια. Αν αναλογιστούμε,για παράδειγμα πως στην περίπτωση διδασκαλίας μιας ξένης γλώσσας,όπως τα αγγλικά, το φροντιστήριο απαιτεί κατά μέσο όρο οκτώ χρόνια παρακολούθησης μαθημάτων ενώ τα ιδιαίτερα μαθήματα για τον ίδιο μαθητή απαιτούν έξι χρόνια, θα διαπιστώσουμε ότι η διαφορά σε συνολική δαπάνη δεν είναι και τόσο μεγάλη, ίσως και απειροελάχιστη αν συμφωνηθεί μια καλή τιμή στα ιδιαίτερα μαθήματα. Αυτό συμβαίνει διότι ένας μεμονωμένος μαθητής με καλή απόδοση ακολουθώντας τους δικούς του ρυθμούς, καλύπτει την ίδια ύλη - οκτώ δηλαδή τάξεων - σε λιγότερο χρόνο. Αντίστοιχα αν πάρουμε ως παράδειγμα έναν μαθητή που παρακολουθεί μαθηματικά σε ένα φροντιστήριο για τρεις ή τέσσερις ώρες την εβδομάδα, ενδεχομένως να καλύπτει την ίδια ύλη με δύο ώρες ιδιαίτερων μαθημάτων, αφού η παράδοση αφορά μόνο έναν μαθητή. Άρα το κόστος δε θα έπρεπε να εξετάζεται μεμονωμένα καθώς συνδέεται άρρηκτα με τον χρόνο που απαιτείται σε κάθε περίπτωση.

Ας αναφερθούμε όμως και ξεχωριστά στο θέμα του χρόνου διότι αποτελεί έναν καθοριστικό παράγοντα στην επιλογή της ιδανικότερης μεθόδου διδασκαλίας. Πριν αποφασίσουμε λοιπόν ποιο δρόμο θα ακολουθήσουμε, πρέπει να γνωρίζουμε πόσο διαρκεί μία ''διδακτέα'' ώρα καθώς σε πολλές περιπτώσεις διαρκεί 45 λεπτά, σε άλλες 50 λεπτά και σε άλλες 60 λεπτά, Άρα και εδώ επανέρχεται το θέμα χρόνου - κόστους. Επιπλέον, καθένας πρέπει να γνωρίζει πόσο χρόνο μπορεί ο ίδιος να διαθέσει και αν μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτούμενες ώρες και στο απαιτούμενο ωράριο παρακολούθησης ενός ομαδικού μαθήματος ή αν χρειάζεται ένα προσωπικό και ενδεχομένως ένα πιο ευλύγιστο ωράριο. Ακόμα, οι ρυθμοί που επιθυμεί να ακολουθήσει ο καθένας και οι στόχοι που θέτει διαμορφώνουν τον απαιτούμενο χρόνο διδασκαλίας. Ως εκ τούτου, πρέπει να ερευνήσει κάποιος εάν οι επιθυμίες του συνάδουν με των υπόλοιπων συμμετεχόντων και άρα αν θα ικανοποιηθούν σε ένα ομαδικό μάθημα ή εάν απαιτείται ένα ατομικό μάθημα.

Πολύ σημαντικό ρόλο παίζει και η προτίμηση του καθενός καθώς σε ό,τι μας ελκύει και μας αρέσει περισσότερο είμαστε συνήθως και πιο αποδοτικοί. Για παράδειγμα, αν κάποιος προτιμά να δουλεύει ομαδικά, να βρίσκεται ανάμεσα σε άλλους ανθρώπους, να μην αποτελεί το επίκεντρο του μαθήματος και παρασύρεται από την καλή απόδοση των υπολοίπων, θα πρέπει να προτιμήσει το φροντιστήριο και την ομαδική εργασία. Αντιθέτως, όσοι επιθυμούν την προσωπική διδασκαλία και κάποιον να ασχολείται με τις δικές τους ανάγκες, απορίες, δυσκολίες αποφεύγοντας παράλληλα την τυχόν αμηχανία που πολλοί μαθητές νιώθουν όντας ανάμεσα σε συμμαθητές, θα αποδώσει καλύτερα σε ατομικά μαθήματα.

Ένα επιπλέον κριτήριο θα πρέπει να είναι η επιλογή του κατάλληλου φροντιστηρίου ή αντίστοιχα του κατάλληλου καθηγητή στην περίπτωση ενός ιδιαίτερου μαθήματος. Πολλές φορές μία ατυχής επιλογή ενός φροντιστηρίου μας οδηγεί αυτόματα στο να στραφούμε στα ιδιαίτερα μαθήματα και αντιστρόφως μια λάθος επιλογή καθηγητή σε ατομικό μάθημα μας ωθεί στα φροντιστήρια. Είναι διαφορετικό όμως να μη βρίσκουμε τον κατάλληλο καθηγητή ή φροντιστήριο και διαφορετικό να μην βρίσκουμε την καταλληλότερη μέθοδο εκμάθησης. Πρώτα, λοιπόν, αναρωτιόμαστε ποιος τρόπος μας ταιριάζει περισσότερο και έπειτα ξεκινάμε έρευνα για το κατάλληλο φροντιστήριο ή καθηγητή (τα κριτήρια σύμφωνα με τα οποία επιλέγουμε φροντιστήριο ή καθηγητή είναι ποικίλα και πολύ σημαντικά και θα προσπαθήσουμε να τα αναλύσουμε σε επόμενο άρθρο).

Η επιλογή του τρόπου εκμάθησης ενός αντικειμένου παίζει καθοριστικό ρόλο στην εκμάθηση του αντικειμένου και σαφώς στην αγάπη και το ενδιαφέρον μας όχι μόνο γύρω από αυτό αλλά και για τη μάθηση γενικότερα. Ας μην είναι λοιπόν αλόγιστη ή μια απόφαση που παίρνεται ελαφρά τη καρδία. Οι γνώσεις και οι δεξιότητες που αποκτάμε είναι εφόδια ζωής.

5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (3 Votes)

Μηχανισμός αναζήτησης

Πρόσφατες αγγελίες

Διδάσκω την επίσημη Αραβική γλώσσα (Standard Arabi ...
ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ μαθήματα Αγγλικών παραδίδονται σε όλες τ ...
Πτυχιούχος Πανεπιστημίου Πειραιώς παραδίδει ιδιαίτ ...
ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ γαλλικών, απόφοιτος Γαλλικής Φιλολογίας ...
Κάτοχος πτυχίου Ισπανικής Γλώσσας και Πολιτισμού ( ...